22 martie 2016
înapoi la noutăţi• Un nou studiu comandat de GSK Consumer Healthcare arată o scădere a numărului de români cu probleme dentare, precum și o creștere a consumului de pastă de dinți
• Cu toate acestea, mai puțini români au vizitat medicul dentist în ultimul an, comparativ cu 2012
• Eroul principal al campaniei Zâmbește România, Căpitanul Aquafresh, recrutează Agenți 00Carii pentru a continua educarea tinerei generații
• Peste 120.000 de români au beneficiat direct de educație și kituri de îngrijire orală în cei 4 ani de campanie
GSK Consumer Healthcare lansează cea de-a V-a ediție a campaniei Zâmbește România, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății Orale (20 martie). Susținută de brandurile Aquafresh®, Sensodyne®, parodontax® și Corega®, campania are ca obiectiv oferirea de soluții și programe educaționale în vederea îmbunătățirii sănătății orale în rândul populației din România.
„Suntem mândri să lansăm campania Zâmbește România pentru al V-lea an consecutiv, construind pe bazele solide ale activităților din ultimii ani”, a declarat Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare, România și Balcani. „Studiile arată că eforturile noastre de a le reaminti oamenilor că igiena orală este importantă pentru sănătatea lor au avut efect, cu atât mai mult cu cât oamenii își schimbă obiceiurile zilnice foarte greu. Acest lucru ne încurajează să continuăm investiția în programe de educare, precum și să oferim soluții variate pentru consumatorii români care să îi ajute în îmbunătățirea calității vieții.”
În cadrul campaniei din 2016, Căpitanul Aquafresh, personajul principal, va recruta 50.000 de agenți 00Carii – consumatori de toate vârstele care își propun să urmeze cei trei pași ai îngrijirii orale:
Impactul a patru ani de activități educaționale dedicate și expuneri la mesaje privind importanța sănătății orale este analizat prin prisma rezultatelor unor studii comparative despre starea sănătății orale a românilor, precum și din datele privind evoluția categoriei de produse de îngrijire orală.
Un studiu1 realizat anul acesta în rândul consumatorilor arată că 72% dintre români au probleme dentare. Deși alarmantă, această valoare arată o îmbunătățire substanțială față de 2012, anul lansării campaniei Zâmbește România, când 80% dintre respondenți2 au declarat că au astfel de probleme. Dacă în 2012 șapte din zece consumatori aveau carii, astăzi numai cinci din zece mai au această problemă.
În această perioadă, consumul de pastă de dinți3 a crescut de la 1 tub pe an de persoană în 2012, la 1,5 tuburi de persoană în 2015 (unitățile vândute măsurate în bucăți au crescut cu 5%, iar unitățile vândute măsurate în litri au crescut cu 9%, consumatorii fiind orientați mai degrabă spre achiziționarea unei cantități mai mari de pastă de dinți).
Creșterea este și mai accentuată în 2015 în categoriile de paste de dinți specializate față de 2012. În cazul pastelor de dinți pentru sensibilitate dentară s-au vândut cu 23% mai multe unități, iar în cazul pastelor de dinți pentru îngrijirea gingiilor/sângerărilor gingivale cu 65% mai mult. Cea mai mare creștere a fost înregistrată de segmentul pastei de dinți pentru copii – cu 80% mai multe unități vândute – un indicator al faptului că părinții acordă o importanță tot mai mare igienei orale a copiilor, încă de la vârste mici.
În mod similar, românii încep să își schimbe mai des periuța de dinți: dacă în 2012 consumul mediu pe țară era de o periuță de dinți la 2 ani, de persoană, iar în 2015 frecvența de schimbare a periuței s-a îmbunătățit la 1,5 ani, încă la foarte mare distanță de media de schimbare din Germania, de exemplu, care este o periuță la fiecare 3 luni, așa cum recomandă și medicii dentiști.
Pe de altă parte, însă, tendințele încurajatoare menționate mai sus sunt contrabalansate de o tendință crescătoare de evitare a vizitelor la medicul dentist – numărul românilor care nu au fost la dentist în ultimul an a crescut de la 49% în 2012 la 54% în 2016, și tot cu cinci puncte procentuale a crescut și numărul celor care ajung la medicul dentist numai când au probleme. Acest lucru semnalează o atenție scăzută a oamenilor pentru comportamentul preventiv în sănătate, medicii dentiști recomandând controale stomatologice regulate în fiecare an. Numărul persoanelor care amână tratamentul stomatologic din motive financiare a scăzut în 2016 cu zece puncte procentuale, la 54%, comparativ cu 64% în anul 2012.
În cadrul campaniei de anul acesta, GSK Consumer Healthcare va pune mai mult accent pe interacțiunea directă cu cât mai mulți oameni de toate vârstele și le va oferi acestora informații utile, într-un format inovator.
Pe parcursul celor patru ediții anterioare, campania Zâmbește România a avut aproximativ 120.000 de beneficiari direcți: au participat la programe educaționale și au primit produse de îngrijire orală peste 40.000 de copii din mediul urban, 3.000 de copii și părinți din mediul rural și peste 35.000 de viitoare mămici; 1.500 de copii din mediul rural au beneficiat gratuit de tratamente dentare prin parteneriatul cu Salvați Copiii și peste 30.000 de români au primit gratuit periuțe de dinți noi în schimbul celor vechi; în plus, sute de români au mers la consultații gratuite în cabinetele stomatologice înscrise în campanie.
1 Studiu IPSOS Îngrijirea orală, utilizare și atitudini; 2016; în România – aplicat pe un eșantion de 500 de persoane, bărbați și femei, 18-65 de ani, urban (reprezentativitate națională la nivel urban)
2 Studiu IPSOS Îngrijirea orală, utilizare și atitudini; mai 2012; în România – aplicat pe un eșantion de 500 de persoane, bărbați și femei, 18-65 de ani, urban (reprezentativitate națională la nivel urban)
3 A.C. Nielsen, Total Romania, Vanzari Valoare si Volume, 2012-2015